NBF avd. Telemark og NBF avd. Vestfold

Fra og med 3. mars har lokallagene NBF avdeling Telemark og NBF avdeling Vestfold slått seg sammen. Inntil felles nettside er på plass, vil NBF avdeling Vestfold sine sider være i bruk. Vennligst følg linken: https://vestfold.norskbibliotekforening.no/

Åpent brev til Hjartdal kommune

Vi har sendt åpent brev til ordfører, rådmann og til aktuelle aviser. Avisa Telen trykket innlegget 25. november. Åpent brev til ordfører Bengt Halvard Odden og rådmann Rune Engehult i Hjartdal kommune.  Kan man satse på Hjartdal kommune og samtidig legge ned biblioteket? 12.november kunne man lese i Telen at Hjartdal formannskap anbefaler å legge … Fortsett å lese Åpent brev til Hjartdal kommune

Ingen ny ungdomsskole i Nome uten skolebibliotek

Det skriver leder i NBF Telemark, Astrid Aase Thorstensen i Telemarksavisa 27. februar. For å spare penger i utbyggingen av en ny ungdomsskole har kommunens skole- og barnehagesjef foreslått å kutte skolebibliotek. «Skolebiblioteket har en svært viktig funksjon i forhold til opplæringa. At mange av de kommunale skolebibliotekene ikke fyller denne funksjonen skyldes holdninger som … Fortsett å lese Ingen ny ungdomsskole i Nome uten skolebibliotek